СТРАТЕГІЯ реформування управління життєвим циклом інфраструктурного проєкту в
Україні на 2020-2024 роки
«Допомогу органам влади України в удосконаленні менеджменту циклом інфраструктурного проекту» - МЦІП
Краща транспортна інфраструктура в Україні, ключовий пріоритет для Європейського Союзу

Транспортна галузь є одним з важливих секторів економіки України, зважаючи на широкі залізничну та автодорожню мережі, морські та річкові порти (термінали), аеропорти та широку мережу авіаційних сполучень, вантажні та митні термінали.

Хоча країна має розгалужену транспортну інфраструктуру, остання потребує
модернізації, розширення, підвищення якості послуг шляхом поступового зближення з європейськими стандартами. У своєму поточному стані вона задовольняє лише базові транспортні потреби держави.

Реформування існуючих практичних підходів до планування, будівництва та
експлуатації транспортної інфраструктури в Україні відповідно до норм ЄС є
визначальним для пропозиції ефективних, надійних та безпечних транспортних послуг для промисловості та населення, а отже й для економічного розвитку та зростання.
З метою підтримки реформ у транспортній галузі. Європейський Союз надає Україні значну підтримку у сферах фінансування та розвитку кадрового потенціалу.

Щоб дізнатися більше, пропонуємо подивитися інтерв'ю з Йоганнесом Бауром, Представництво Європейського Союзу в Україні
Чому важливо мати в Україні ефективну, надійну та безпечну інфраструктуру?

Передумовою ефективного функціонування й зростання національної економіки є високий рівень розвитку її інфраструктури. Будівництво, модернізація, оновлення та експлуатація об`єктів інфраструктури, спрямованих на задоволення основних потреб населення, має стратегічний характер, оскільки охоплює транспортний сектор, житлово-комунальне господарство, освіту, охорону здоров`я, тощо.

Транспортна галузь в Україні сьогодні немає повноцінної основи для управління
циклом транспортної інфраструктури. Цю нестачу повинна компенсувати
фундаментальна реформа циклу будівництва інфраструктури, який включає
планування/ затвердження/ закупівлю/ виконання/ технічне утримання та
застосування законодавчих, адміністративних, експлуатаційних та організаційних
удосконалень.

Реформа спрямована на створення ефективної транспортної системи в Україні,
задоволення потреб населення у безпечних та доступних за вартістю перевезеннях, покращення умов для діяльності приватного бізнесу у галузі, сприяння інтеграції української транспортної мережі в Транс'європейську Транспортну Мережу. На підтримку цих змін під керівництвом Міністерства інфраструктури України та за сприяння Європейського Союзу було розроблено Стратегію та План Дій для реформування управління життєвим циклом інфраструктурного проєкту в Україні.

Щоб дізнатися більше, пропонуємо подивитися інтерв'ю з Еббі Адамі, проєкт за фінансуванням Європейського Союзу «Допомога органам влади України в
удосконаленні менеджменту циклом інфраструктурного проекту – МЦІП»

Галузь транспортної інфраструктури в Україні: чому необхідні належні реформи?

Транспортна інфраструктура відіграє життєво важливу роль в успішному розвитку економіки України. У 2018р. вартість проєктів транспортної інфраструктури в Україні склала 86млрд. грн. У 2019р. на ремонт та технічне утримання автомобільних доріг було спрямовано 55млрд. грн., з яких 14,6млрд. грн. було виділено на місцеві автодороги. У 2020р. на технічне утримання, будівництво та експлуатацію доріг державного значення передбачено
92,3млрд грн.

Щоб використати виділені кошти найкращим чином, необхідна ефективна,
контрольована, прозора система. Це означає обов'язкове удосконалення сьогоднішніх практичних підходів до управління інфраструктурним циклом, тобто метод, відповідно до якого будуються та експлуатуються, проходять модернізацію та капітальну реконструкцію інфраструктурні об'єкти та системи.
Сучасні недоліки в утриманні, відновленні та розвитку інфраструктури країни повинні бути ліквідовані завдяки гармонізації з нормами ЄС. Це не лише сприятиме виходу України на ринок ЄС, а й покращить такі показники інфраструктурних проєктів, як результати, витрати, якість та час реалізації.

Щоб дізнатися більше про національне бачення сталого удосконалення транспортної інфраструктури в Україні, пропонуємо подивитися інтерв'ю з Наталією Форсюк, заступником Міністра інфраструктури.
Якими є очікування Європейського інвестиційного банку стосовно реформи
управління транспортними інфраструктурними проєктами в Україні?


Міжнародні фінансові організації вважають контрольовану, прозору та ефективну систему управління інфраструктурою передумовою для майбутніх інвестицій в інфраструктурні проєкти в Україні.

На додаток до цього, є загальне розуміння того, що потрібні суттєво вищі зусилля для удосконалення планування, підготовки, закупівлі, виконання інфраструктурних проєктів в Україні та оцінки їх результатів, звертаючи особливу увагу на питання прозорості та контрольованості.

Одним з напрямків значного покращення для галузі транспортної інфраструктури в Україні є підписання комплексної Угоди про асоціацію Україна – ЄС. Цією угодою Україна продемонструвала свій намір покращити існуючу інфраструктурну політику, щоб краще визначати та оцінювати інфраструктурні проєкти у різних видах транспорту, та привести свої системи публічної закупівлі у відповідність зі стандартами ЄС.

Виконання цього зобов'язання може відкрити широкі можливості для інвестицій, що стане поштовхом для зміцнення економічного потенціалу України, покращення добробуту населення та зростання країни.

Щоб дізнатися більше про те, чому Україна потребує реформування процедур і
стандартів, пов'язаних з інфраструктурними проєктами, пропонуємо подивитися інтерв'ю з Іштваном Хайнцінґером з Європейського інвестиційного банку.

Якими є економічні вигоди від глибинного реформування галузі транспортної
інфраструктури в Україні?


Сьогодні транспортна інфраструктура в Україні потребує суттєвих реформ, оскільки зміцнена галузь суттєво покращує інвестиційну привабливість регіонів та країни в цілому.

З метою створення сприятливих умов для ефективного планування, підготовки та реалізації інфраструктурних проєктів в Україні, під керівництвом Міністерства
інфраструктури України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та
житлово-комунального господарства України та за підтримки Представництва ЄС в Україні й Європейського інвестиційного банку, було розроблено Стратегію та План дій для реформування управління життєвим циклом інфраструктурного проєкту в Україні, процес прийняття яких стартував у грудні 2019р.

Серед позитивних моментів майбутньої реформи транспортної інфраструктури:
✅ Покращення планування, підготовки проєктів транспортної інфраструктури
відповідно до передового досвіду та стандартів ЄС та визначення пріоритетних
✅ Зменшення витрат та скорочення затримок під час реалізації проєктів
транспортної інфраструктури
✅ Підвищення якості та сталості української транспортної інфраструктури
✅ Ефективніше використання державних коштів на розвиток транспортної
інфраструктури України
✅ Оптимізація розподілу державних коштів
✅ Збільшення обсягу інвестування міжнародними фінансовими організаціями та приватними інвесторами у розвиток транспортної галузі
✅ Запровадження Стратегії та Плану дій допоможе зменшити час та витрати на
будівництво державної інфраструктури та сприятиме контрольованості та
прозорості, а також покращить перевезення.

Дізнайтеся більше про необхідну реформу транспортної інфраструктури
безпосередньо від високопосадовців, які представляють Міністерство
інфраструктури, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-
комунального господарства, Представництво ЄС в Україні й Європейський
інвестиційний банк.
Made on
Tilda